Selamat Datang Ke Blog Aku (mancis) : http://ApaMauDikata.Blogspot.Com - Cerita akan kehidupan yang telah dilalui dengan segala rasa yang ada, tidak kira dimana bagaimana ia bermula dan bagaimana di pengakhirannya.

...Mutiara Kata...
Biar siapa pun diri kita, kita adalah diri kita dan kita tidak akan menjadi seseorang yang lain kerana kita adalah yang teristimewa.

Sunday, August 5, 2007

[3]

Kerana Nyamuk Seekor Kelambu Dibakar!

Assalamualaikum...

Salam.....

.........Ok..kali ni aku just citer-citer je ape yang aku rasa nak citer, sebabnya aku dah tak ada idea, sebagaimana yang aku nak perkatakan, hanyalah sekadar luahan rasa....

Kalau aku sebutkan nilai murni ? korang rasa tau x apa itu nilai murni ?? cuba fikir2 kan tau ke x dan apa maknanya...dan berkait rapat dengan nilai bangsa, bangsa Malaysia, ok saje je sentuh aspek politik, dan mintak maaflah kalau ini adalah salah..

Aku nak perkatakan bahawa sedang negara kita Malaysia sedang berkembang maju dan pesat, makin pulak bertambah golongan yang iri hati dan hasad dengki ini ? Kenapa harus begitu ? Sedang aku asyik memikirkannya, adakah rasa tidak puas hati terus membelengu diri ? mestikah bertindak menjatuhkan seseorang yang lain hanyalah demi kepentingan sendiri? come on.... walau apa pun bangsa kita, kita tetap dalam 1 negara.... Namanya Malaysia Pelbagai Kaum, haruslah bersatu bukannya kutuk mengutuk dan dendam segala bagai...

Walaubagaimana pun...adakah wajar kita berkelahi sesama sendiri? Kemana hilangan sikap tolak ansur ? kalau kita orang melayu, kemana hilangnya nilai nurani nilai murni ? Aku hairan lah dengan sikap segelintir masyarakat kita, Kalau ada seorang mungkin boleh menjadi perosak bangsa, kerana nila setitik, rosak susu sebelange, korang fikirlah secara matang, bukan bertindak macam budak2 yang baru tahu nak berperang, orang dulu-dulu lagi bagus memperjuangkan bangsa mereka, kalau korang berdegil korang tahu sendiri apa akan terjadi...

...Kalau difikirkan lagi maka bertambah sedih rasanya..bertindak melulu tanpa berfikir panjang.... korang kena tau,, dah namanya kita hidup pasti ada yang akan mencuba memporak perandakan sesuatu hubungan, yang harus adalah anda bukan begitu, kalau anda sendiri begitu bermakna anda sendiri bermain dengan api...nescaya akan membakar diri sendiri....suatu masa kelak akan terbukti jadi berhati-hatilah dalam membuat satu keputusan...kerana jalan yang mana anda sendiri yang pilih....cara halus dan cara kasar, anda sendiri putuskan.....

Malaysia/punyai undang-undang....silap langkah, anda sendiri akan kecundang...
Menda kecik jangan nak perbesarkan kalau tak buruk padahnya.
Jika Anda Mulakan..Maka Hentikan,,,



Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia Yang Ke-50.
(kalau a ku rajin aku nak taip mengenai Malaysiaku Tercinta lak)
(patriotik)



Merdeka! Merdeka! Merdeka!

No comments: